tisdag, september 08, 2009

Jag höll mig från att vråla "Döda den!!"


Jajjamen... denna "lilla" krabat kröp fram från en lastpall imorse på jobbet... inte trevlig och inte liten... kroppen var ca. 3cm lång och med benen blev den väl närmare 6-8 cm!! Jag gick den stora omvägen runt och ut i truckgången för att slippa se när kollegorna tog upp den i en mugg och tejpade över ett papper. Efter ett samtal med gruppsamordnaren så slutade denna tingest sina dagar på Anticimex tror jag bestämt.

Detta var förmodligen en Kärrspindel som finns i vårt avlånga land, men säker kan man ju aldrig vara, så därför var det bäst att INTE släppa ut den igen. Man vet aldrig vad som lurar i lastpallar och material från andra länder... :P

Tjipp o hej!

6 kommentarer:

Johanna sa...

Usch vilken äcklig!! Jag haaaaatar verkligen spindlar! Iaf om de inte är jättesmå.. :)

Johanna sa...

Här var jag segast på att svara på kommentaren du skrev! Ja det var kul i lördags! Tihiii!! Jag tänkte faktiskt inte på att du va sur på Frasses.. Jag var så hungrig och less på att vänta på maten, så jag var nog inte så rolig jag heller.. :P

Johanna sa...

Ja det är såååå skönt att ha lämnat in det! Det ska också firas på lördag tror jag.. ;)

Visst va leggingsen läckra! Jag funderar på att köpa dom ändå.. eller jag vet inte.. Gaaaaah!

Johanna sa...

Men vart va du dådå? Vi var för upptagna med ölen för att se nåt annat! :P

Hur blidde det imorn förresten? Skulle ni ta med Leffe och Emma?

Johanna sa...

Ooooh vad kul! Då kan man ju kanske ta sig någon/några öl innan? :) Är det förresten fredag eller lördag som är halloween? Eller hade ni nåt planerat då?

Jag har iaf skickat ett mail och anmält mig, det fanns instruktioner på facebook.. Om du söker på "nelly high heels" där kommer eventet upp, där står det lite mer.. :) Oj vad jag skrev! :P

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.