fredag, oktober 23, 2009

Efterlängtat besök

Idag slutade jag 11:30, vilket var sista fredagen på JÄTTELÄNGE som vi får sluta så tidigt, med undantag för nästa fredag då vi är lediga!! :D Men sen börjar allvaret, då kommer vi att jobba 6:48 - 16:00 varje fredag!! Känns lite jobbigt när man blivit så bortskämd senaste tiden.

Efter jobbet åkte jag ner på Maxi och storhandlade inför helgen! Mamma kommer nämligen hit ikväll och stannar hela helgen och det ska bli SÅÅ kul att ha henne här!! :D

När jag kommit hem så ringde arbetsterapeuten från VC och talade om att jag hade ett tvillingförband till min hand att hämta där, så jag stack dit direkt och hon rekommenderade att jag skulle ha det i helgen och äta ipren eftersom jag inte har nån pronaxen kvar... vill bara bli bra i handen och slippa ha ont nå längre! Hon tyckte att jag skulle vara sjukskriven minst en vecka och vila handen... men det tror jag att doktorn på företagshälsovården får bedöma, även om jag hellre skulle lyssna på arbetsterapeuten!

Så nu ska jag strax sätta igång med middagen så att den är klar tills hon kommer, det blir en riktig lyxmiddag idag, med efterrätt - Pepparstek med klyftpotatis, sparris inlindad i lufttorkad skinka, kantarellsås och en sallad - till denna huvudrätt serveras Rosemount, Shiraz Cabernet 2008.
Till efterrätt blir det även lite säsongsbetonat - Äppelpaj med vaniljvisp och till detta serveras nog kaffe tror jag!! ;)

I morgon ska jag springa på stan lite med mamma och Patrik ska klippa sig!! :D Sen ska vi se om vi hinner ner på strömpilens loppis en sväng oxå, det vore kul! :D Imorgon blir det nog middag ute på restaurang tror jag!!

Ha en skön helg!!



2 kommentarer:

Johanna sa...

Ja just det.. Din mamma skulle ju hälsa på er ja, vad kuligt! :) Jag sitter äntligen med mitt godis, mums! Er meny lät ju inte så pjåkig den heller iofs.. ;) Hoppas ni får en trevlig kväll nu!

Emma sa...

Låter ju inget bra alls det där med handen. Hoppas den blir bra snart! Ha en härlig helg. Kram!