söndag, januari 25, 2009

En sån helg!!

Ojoj!! Vilken helg det har varit, och den är inte slut än!!


Fredagen börjde med lite inhandling inför kvällens sushimiddag med Patriks syster och hennes man. Sen blev jag så sugen på att göra cupcakes, efter att ha smakat på Emmas såna så var det inget snack om saken att jag var tvungen att prova göra såna själv!! :D


Såhär blev mina små citrondoftande muffinsar!! (Receptet kommer..) Och de var väldigt populära som tur var, både bland vuxna och barn skulle det visa sig! För medan jag var i full gång med muffinsarna och sushiris-kokning så ringde min kusin och sa att hennes 4-åriga dotter ville tala med mig! -HEJ!!! Vetdu, vi ska komma o hälsa på dig!! Så de skulle precis åka från Östersund hit och bo på hotell hela helgen!! Mycket trevlig överraskning!! :)

Sen var det åter till sushin och förberedelser inför kvällen med middag och trevligt sällskap! Middagen blev återigen mycket omtyckt och sen blev det mycket fotovisning och semesterhistorier från sommaren som var. Grymt trevlig kväll!!




Lördagen startade med en snabb frukost, sen ner på stan! Vi skulle nämligen passa på att kika in en sväng på bröllopsmässan som var på Plaza i helgen, och min kusin Malin med familj följde med. Vi gick runt och kikade lite och plötsligt viskar Patrik till mig att vi just blev fotograferade... VA? sa jag... ok... så gav han mig en snabb puss och då hördes plötsligt ljudet av en halv rulle knäppas. Sen kommer en journalist från VF fram och säger att vi kanske märkte att vi blev fotograferade.. -JA! Så ville han ha våra namn och frågade om vi var från Umeå och hade bröllopsplaner, så vi talade om att vi var nyförlovade och skulle väl gifta oss NÅN dag men inte riktigt än. Ja, vi trodde ju att det var tillräckligt... nä, då kommer fotografen nämligen fram än en gång och vill fota oss tillsammans med en tjej från en fotostudio som ska visa ett fotoalbum för oss. Oj, vilken pärs! Men det var otroligt kul och gav oss ett gott skratt efteråt!!

Efter besöket på bröllopsmässan så bar det av till Leo's Lekland med guddöttrarna! OJ, vilket ställe! Varken jag eller Patrik har varit dit tidigare, men vilken upplevelse!! Efter lite trugande från Malin och Daniel, så följde vi med Linnéa på ett äventyr upp i klätterställningar, genom rör, ner i rutschkanor, in i hoppborgar och jisses vad jobbigt det var, men grymt roligt!! :) Här är Leia i bollhavet!

Sen åkte vi hem till oss och bjöd på middag och Linnéa och Leia bjöd på underhållningen skulle man kunna säga!! Vi fick oss ett gott skratt när Malin och Daniel sa till Leia att visa hårdrocksminen! Till saken hör att den här lilla tjejen på snart två år inte pratar så mycket än, utan visar väldigt mycket med gester, miner och små -Mäh! Så då fick vi se hårdrocksminen av båda tjejerna...

De försökte ju även visa tecknet med händerna, och ett bra försök måste jag säga!! :D

Det var sammanfattat vår roliga helg, hoppas det kommer fler såna här snart!

Kram!



2 kommentarer:

Malin sa...

Haha, cooling brudarna!! ;) Tack för en otroligt skön och rolig helg. :D Vi kommer snart igen och terroriserar er! Haha! Såg vilka söta bilder det blev! På er alltså... :) Kram på er!

Unknown sa...

Vi hade en helt supertoppentrevlig kväll, Tack!!! Jättegod sushi och så härligt att få se så många fina sommarbilder! Nu längtar vi efter sommaren! Ursäkta att jag åt upp så många av cupcaksen :-) Men de var alldeles för goda...