tisdag, januari 20, 2009

Mjukstart!

Igår började jag min påbyggnadskurs för att få förskollärarexamen - Att arbeta i förskola 15p. Det var en mjukstart kl.13 med registrering och kursinformation i 45min, sen 45min. rast och ytterligare 1h kursinformation. Det var skönt med en så mjuk start. Men tyvärr verkar kursen vara lite jobbigare nu än sist jag läste den (fast Att arbeta i fritidshem). Trots detta så känns det ändå kul och spännande att läsa den här kursen, jag känner mig verkligen motiverad och inspirerad att lära mig. Nu vill jag inte alls tillbaka till mitt jobb längre, vill bara ut och göra min praktik och se hur det känns inom det yrket.

Igår var jag till Emma och hjälpte henne att tapetsera hallen, vi var riktigt effektiva och hade blivit färdiga om det inte var för att en liten skitbit på sista våden saknades!! Så nu blir stackars Emma tvungen att hämta ut en extra rulle pg a EN våd, är det inte typiskt?!

Idag fick jag ett sms med en riktigt glad nyhet - Linnéa och Tobias blev föräldrar till en liten tjej igår förmiddag (måndag) och allt hade gått bra!! Ska åka och hälsa på dem sen när de kommit hem och iordning! :)

Nu ska jag gå och duscha!
Hej!

Inga kommentarer: