fredag, februari 06, 2009

Ännu mer typiskt

Ringde hälsocentralen imorse och fick rådet att komma in och ta halsprov.
Så jag fick tid kl. 13.30 idag och åkte dit... då fick jag faktiskt komma in rätt snabbt och bli skrubbad med en liten tops i halsen så jag fick kväljningar... brukar ju bli så. Sen togs ett litet blodprov från fingret oxå och det visade sig att jag hade en infektion i kroppen och streptokocker i halsen...
Så nu startar jag min antibiotika kur på 10 dagar och blir förmodligen hemma från praktiken även på måndag, enligt läkarens rekommendation. Eftersom jag är på en förskola så tyckte han att det var bäst för att inte riskera att smitta småbarnen med halsfluss.

Nu ska jag lägga mig och vila och hoppas på att mina körtlar runt halsen och nacken slutar värka.

Kram och hej!

1 kommentar:

Linn D. sa...

Vilken tur att du fick stanna, grattis! Hur går det på utbildningen? :)
Jag vill också se The Wrestler!